W 2011 roku w 27 krajach UE zarejestrowano prawie 1935,4 tys. nowych samochodów ciężarowych różnych typów, czyli o 9,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
W 2011 r. największym rynkiem pozostała Francja, gdzie zarejestrowano 482,8 tys. nowych pojazdów komercyjnych, czyli o 5,6 proc. więcej. Niemcy zachowały drugą pozycję – rejestracja objęła 334,8 tys. samochodów (wzrost o 18,7 proc.), a trzecie Wielka Brytania - 306,5 tys. (+17,6 proc.). Regres stał się udziałem dwu kolejnych największych rynków, włoskiego (-3,4 proc.; 197,3 tys.) oraz hiszpańskiego (-6,6 proc.; 123,4 tys.).
Siódmą pozycję (za Holandią i Belgią) obroniła Polska, bowiem zarejestrowano u nas 61,3 tys. samochodów użytkowych, o 20,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Nie była to najwyższa dynamika, bowiem jeszcze większe tempo rejestracji wystąpiło w ośmiu krajach, w tym rekordowe na Łotwie (+152,2 proc.; 3,1 tys.). Z kolei największy spadek był udziałem Grecji (-43,5 proc.; 7 tys.).
W Polsce największy udział w łącznej rejestracji miały samochody użytkowe do 3,5 t – zarejestrowano ich 42,3 tys. (+10,2 proc.), przed ciężarówkami o wadze do 16 t - 14,6 tys. (wzrost aż o 70,5 proc.).