Grupa ZF już jakiś czas temu dokonała prezentacji swojej ekspozycji na targi IAA we Frankurcie. Pokaz miał miejsce w centrum szkoleniowym ADAC w Schlüsselfeld a w zasadniczej części polegał na testach 40 pojazdów wyposażonych w najnowsze technologie opracowane przez ZF.
Innym "eksponatem" był Range Rovere Evoque wyposażony w pierwszą na świecie 9-biegową przekładnię automatyczną do pojazdów osobowych z silnikiem montowanym poprzecznie. Przy stałej prędkości 120 km/h, rozwiązanie to pozwala wg deklaracji ZF na zmniejszenie zużycia paliwa (a tym samym emisji CO2) o 16% w porównaniu z popularnymi przekładniami 6-biegowymi przeznaczonymi do silników montowanych poprzecznie z przodu.
W Schlüsselfeld zaprezentowano też po raz pierwszy, opracowane przez ZF układy zawieszenia dla motocykli. Od 2013 r., kilka nowych modeli Ducati oraz BMW wyposażonych jest w adaptacyjny układ CDC (Continuous Damping Control), który ma zapewniać większą zwrotność bez negatywnego wpływu na komfort jazdy.
ZF Lenksysteme zabiera do Frankfurtu stale rozwijany układ kierowniczy sterowany elektrycznie (ZF Servolectric), a także produkty wykorzystujące funkcję asystenta parkowania, a więc m.in. innowacyjne rozwiązanie umożliwiające parkowanie pojazdem z przyczepą za pomocą urządzenia mobilnego i ekranu dotykowego, spoza kabiny kierowcy.
źródło: ZF