W ciągu najbliższych 5 lat, Audi chce doprowadzić do sytuacji, w której wszystkie najważniejsze modele niemieckiej marki będą oferowane w wersjach plug-in hybrid.
Audi zamierza stworzyć swoją przyszłą gamę w oparciu o dwie grupy systemów plug-in hybrid. Pierwsza obejmie konstrukcje na płycie MQB, a w drugiej znajdą się większe auta wykorzystujące platformę MLB Evo. W obu przypadkach będą stosowane jednostki benzynowe współpracujące z silnikami elektrycznymi oraz przekładnie dwusprzęgłowe. Standardowo napęd będzie przekazywany na przednie koła, przy czym niewykluczone, że niektóre modele zostaną wyposażone w układ quattro.
Jeszcze w bieżącym roku zadebiutuje pierwszy model z tej serii, czyli Audi A3 Sportback e-tron. Benzynowy silnik 1.4 TFSI montowany w tej odmianie generuje moc 240 KM i zużywa średnio 1,5 l benzyny na 100 km. W trybie jazdy elektrycznej zasięg auta wynosi 50 km. Silnik TFSI wydłuża go o kolejne 890 km. Emisja dwutlenku węgla ma utrzymywać się na poziomie 35 g/km.
źródło: Mototarget
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zielona przyszłość Audi