Podczas paryskiego salonu samochodowego Infiniti przedstawi pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania - lżejszy, czystszy i oszczędniejszy od konwencjonalnych.
- Technologia VC-T to ogromny skok Infiniti w przyszłość. To kolejny rewolucyjny etap maksymalizacji wydajności silnika o spalaniu wewnętrznym. Ten technologiczny przełom pozwala uzyskać wyczynowe osiągi benzynowego silnika 2.0 turbo przy zachowaniu wysokiej efektywności - powiedział Roland Krüger, prezes Infiniti Motor Company.
Silnik VC-T jest zdolny do samoczynnego przekształcania się i bezstopniowego podnoszenia lub obniżania denka tłoka dla zmiany górnego, martwego położenia tłoka. W efekcie zmianom ulegają skok tłoka i pojemność skokowa silnika, a stopień sprężania może się płynnie zmieniać w zakresie od 8,1:1 (dla wysokich, wyczynowych osiągów), aż po 14,1:1 (dla maksymalizacji wydajności). Konstruktorów nie krępuje już stały stopień sprężania. Wyrafinowany system sterowania silnikiem automatycznie dobiera optymalny stopień sprężania do wymagań chwili.
Technologia VC-T przynosi ogrom zalet klientom Infiniti, w tym wyraźne obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin oraz znaczącą redukcję hałasu i wibracji. Silnik wyposażony w tę technologię jest też lżejszy i mniejszy od porównywalnych konwencjonalnych jednostek.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zmienne sprężanie w Infiniti