Marka Volkswagen Samochody Użytkowe osiągnęła w 2011 r. bardzo dobry wynik sprzedaży. Na całym świecie sprzedano 528 800 sztuk lekkich aut użytkowych Volkswagena, co oznacza wzrost w porównaniu z 2010 rokiem o 21,4% (435 700 rok wcześniej).
Crafter znalazł na świecie 39 600 nabywców, czyli o 5,7% więcej niż rok wcześniej (2010: 37.500). Sprzedaż pickupa Amarok potroiła się do 66 500 szt. (2010: 22 500). Lekkiego pickupa Saveiro wybrało 81 200 klientów (+11,5%). Klasyczny transporter T2 z 25 100 sprzedanymi egzemplarzami cieszył się o 3,6% mniejszym powodzeniem, niż rok wcześniej.
W Europie Zachodniej marka odnotowała w 2011 r. wyraźny wzrost sprzedaży o 17,9% i po raz kolejny umocniła swoją wiodącą pozycję. Klientom przekazanych zostało 289 750 szt. lekkich samochodów użytkowych (2010: 245 700).
Samochody użytkowe Volkswagena również dobrze sprzedawały się w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Wzrost wyniósł 36,6% (36 500 pojazdów).
Wzrost sprzedaży pojazdów marki Volkswagen Samochody Użytkowe na międzynarodowych rynkach w 2011 r. był równie wysoki, np. w Afryce wyniósł 89%, w Australii 45%, a w regionie Azji i Pacyfiku 48%. W Ameryce Południowej sprzedaż zwiększyła się o 20,9% do 137.400 samochodów. Najważniejszymi rynkami na tym kontynencie była Brazylia (+14,6%)oraz Argentyna (+77%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Znaczący udział samochodów z Poznania w rocznym bilansie Volkswagen Samochody Użytkowe