Na rynku sprowadzonych do Polski używanych autobusów, w ciągu dwóch miesięcy roku, zostały zarejestrowane 542 pojazdy, czyli o 38 więcej niż rok temu (+7,5%). Zdecydowaną większość stanowiły pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t.
Najnowsze analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i firmy JMK przygotowane na podst. danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów (MSW) wskazują na kontynuację dobrej sytuacji w tej części rynku używanych autobusów, na którym od początku roku utrzymywał się systematyczny wzrost liczby rejestracji. Odnotowany poziom oznacza, że liczba zaimportowanych pojazdów przewyższa aktualnie 4-krotnie rynek fabrycznie nowych. Wśród sprowadzanych używanych autobusów zdecydowanie największą popularnością cieszą się autobusy turystyczne, których zarejestrowano ponad 4 razy więcej niż nowych. Jeszcze wyraźniej ta dysproporcja widoczna jest w segmencie międzymiastowym, gdzie polscy przewoźnicy przywieźli ponad 12 razy więcej pojazdów aniżeli kupili fabrycznie nowych. W segmentach MINI i miejskim używane konstrukcje mają ponad dwukrotną przewagą nad nowymi. Generalnie w okresie styczeń-luty 2014 r. zarejestrowano 542 używane pojazdy wobec 133 nowych. Zakładając, nasza autobusowa flota w Polsce to ok. 100 tys. pojazdów to zgodnie z racjonalną polityką taborową ok. 5% z nich powinno być rocznie wymienianych na nowe. To daje potencjalną sprzedaż ok. 5 000 szt. rocznie, podczas gdy zeszłoroczny poziom rejestracji nowych autobusów wyniósł 1 389 szt. Lukę w tym rachunku krajowi przewoźnicy uzupełnili liczbą 3 423 używanych pojazdów, które zostały sprowadzone w zeszłym roku do Polski.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Znowu rośnie import używanych autobusów